Verzending
We zorgen er samen met onze logistieke dienstverleners voor dat de door jou bestelde goederen op tijd en compleet bij jou of rechtstreeks bij jouw klant worden afgeleverd.
Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
Zodra jouw bestelling wordt verzonden ontvang je een verzendbevestiging per e-mail.
Voor leveringen kan je uit verschillende verzendopties kiezen:
- Standaard verzending (3-5 werkdagen)
- Gewenste verzenddatum (wanneer wij de goederen op transport mogen zetten)
- Bestellingen op werkdagen voor 11:00 uur geplaatst, gaan dezelfde dag op transport
Welke transportkosten zijn van toepassing bij een bestelling?
De transportkosten worden gebaseerd op de waarde van de bestelling. De transportkosten voor de leveringen zijn als volgt:
- Bestelwaarde € 0 - € 500 = transportkosten € 30
- Bestelwaarde € 500 - € 3.000 = transportkosten €60
- Bestellingen boven de € 3.000 = transportkosten gratis
Let op: voor charterleveringen worden extra transportkosten in rekening gebracht. Deze kosten worden berekend bij het opstellen van de offerte.
Ik heb beschadigde goederen ontvangen. Wat moet ik doen?
We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat jouw goederen snel en onbeschadigd bij je aankomen. Toch kan het in uitzonderingsgevallen gebeuren dat jouw goederen niet in een perfecte staat bij je aankomen. Lees daarvoor onze belangrijke informatie voor verzending.
Dit moet je doen:
- Maak foto's van de beschadigde goederen en de dozen.
- Documenteer de beschadiging op de vrachtbrief met datum en tijdstip. Laat deze schade door de chauffeur bevestigen op de vrachtbrief met zijn handtekening. Maak ook een foto van het kenteken van de vrachtwagen. Bij ernstige schade bevelen wij aan om de goederen niet in ontvangst te nemen.
- Meld de schade met het transactienummer (dit vind je rechtsboven op onze vrachtbrief) direct bij onze serviceafdeling via info@memodo.nl.
- Dan melden wij ons snel bij je om een snelle en eenvoudige oplossing te vinden.
Mijn goederen worden direct op de bouwplaats afgeleverd. Hoe moeten ze in ontvangst worden genomen?
Bij levering dienen de goederen direct door een expert in ontvangst te worden genomen en gecontroleerd. Als je de goederen niet zelf kan controleren, dien je jouw klanten te adviseren om de levering te controleren. Als jouw klant de goederen in ontvangst neemt zonder deze te controleren, is het niet mogelijk om een klacht in te dienen. Dit geldt ook voor ontvangst door kennissen of buren. Indien een deskundige kwaliteitscontrole op de montageplaats niet mogelijk is, raden we je aan de goederen naar jouw magazijn te laten sturen en ze daar te controleren. De bestelling kan alleen worden geleverd op locatie als er iemand aanwezig is om de bestelling in ontvangst te nemen.
Ik wilde een aflevering op een bepaalde datum en de goederen zijn niet op tijd aangekomen. Wat kan ik doen?
Het spijt ons indien jouw leveringsdatum niet is nagekomen door de transporteur en de tijdtolerantie van 45 minuten bij een vaste afleverdatum werd overschreden. Dat vinden wij ook heel vervelend. Op de hieronder beschreven manier kunnen we je direct verder helpen:
- Meld de vertraging a.u.b. direct aan onze logistieke afdeling via info@ met jouw transactienummer en jouw klantnummer of bel 088-7867243. Ook wanneer je door de transporteur over een vertraging wordt geïnformeerd, hebben we informatie van je nodig. memodo.nl
- Documenteer bij de aflevering de datum en tijdstip op de vrachtbrief en via de scanner van de transporteur. De chauffeur dient de vertraging te bevestigen met zijn naam in blokletters en zijn handtekening.
Kan ik het afleveradres wijzigen?
Ja, bij de check-out (kassa) kan je het afleveradres voor de betreffende bestelling wijzigen. Indien je het afleveradres op een later moment wilt wijzigen, stuur ons dan a.u.b. een e-mail via info@memodo.nl of bel 088-7867243.
Kan een bestelling in meerdere leveringen worden geleverd?
Op verzoek kunnen wij een bestelling in meerdere leveringen uitvoeren. Houd er a.u.b. rekening mee dat hierbij extra transportkosten kunnen ontstaan.