• Zoeken
  • Evenementen
  • Berichten
  • Favorieten
  • Mijn account
  • Winkelwagen

Belangrijke verzendinformatie: dit moet je weten over de levering van een transporteur

Levertijd van het transport

Zodra wij jouw goederen aan onze transporteur overhandigen, brengen we je hiervan per e-mail op de hoogte en geven we de verantwoordelijke transporteur en eventueel het trackingnummer aan je door. Tussen het overhandigen van de goederen aan de transporteur en de levering aan jou of jouw klant zitten meestal 1-5 werkdagen. Onze transportbedrijven leveren niet op zaterdagen, zondagen en feestdagen.

Grotere bestellingen (bijvoorbeeld meer dan 120 modules, 60 onderbouwrails of 2,5 ton) worden in een voor jou georganiseerde vrachtwagen geleverd. We bespreken belangrijke leveringsdetails graag persoonlijk met je vóór de verzending. 

Zijn jouw goederen niet op tijd aangekomen? 

Het spijt ons als jouw leveringsdatum niet is nagekomen door de transporteur. Wij vinden dit ook erg vervelend. Om je direct te kunnen helpen, vragen we je om de vertraging direct aan ons te melden onder vermelding van je transactienummer en klantnummer. Stuur direct een e-mail naar info@memodo.nl. Ook als je van de transporteur hoort dat er een vertraging is, hebben we informatie van jou nodig.

Documenteer dan bij de aflevering de datum en het tijdstip op de vrachtbrief en via de scanner van de transporteur. De chauffeur moet de vertraging ook bevestigen met zijn/haar naam in blokletters en een handtekening.

We doen er altijd alles aan om jouw levering op tijd bij jou of jouw klant af te leveren. Als het duidelijk is dat jouw levering vertraagd is, raden we je aan om jouw monteurs direct voor andere zaken in te plannen.  

Als jouw levering niet op de aangegeven dag aankomt en je daardoor jouw monteurs niet van werk kan voorzien, informeer ons dan direct. We hebben deze informatie uiterlijk 3 dagen na levering van je nodig om voor een schadeclaim tegen de transporteur:

  • Naam/namen van de monteurs
  • Functieomschrijving
  • Soort dienstverband of contractuele relatie met jou
  • Aankomst- en vertrektijd
  • Uurloon (bruto)
  • Geplande werkzaamheden
  • Wachttijd

Let op: Wij controleren de ingediende documenten en eventuele claims bij de transporteur en bieden ondersteuning bij de verwerking. De aansprakelijkheid van de transporteur voor een schadevergoeding in geval van vertraging is beperkt tot 3 keer het bedrag van de transportkosten. Uiteraard vergoeden wij jou de betaalde leveringstoeslag nadat je het bewijs hebt geleverd. Memodo kan geen garantie op een stipte levering geven omdat wij daar na de goederenoverdracht aan de transporteur geen invloed op hebben.

Uitzonderingen: wij zijn niet aansprakelijk voor overmacht, zoals natuurrampen en onvermijdelijke gebeurtenissen (bijvoorbeeld verkeersongevallen). 

Jouw afleverdatum 

Bij de aflevering moet er iemand aanwezig zijn om te controleren of de goederen zonder schade zijn aangekomen. Worden de goederen bij particulieren geleverd? Dan moeten onze transporteurs de afleverdatum telefonisch afstemmen. Anders gaat het bij onze leveringen op afspraak, waarbij de aflevering op de eerstvolgende werkdag of een vaste leverdatum wordt gegarandeerd. In dit geval dient een persoon vanaf 08:00 uur tot de levering ter plaatse te zijn en de goederen persoonlijk in ontvangst te nemen. De chauffeur kondigt zijn aankomst niet telefonisch aan. Indien de chauffeur niemand aantreft, neemt hij de goederen weer mee terug en levert hij ze een tweede keer onder berekening van kosten af. Dat gebeurt op zijn vroegst op de volgende dag.

Levering aan de stoeprand 

De transporteur levert altijd “aan de stoeprand”. Dat wil zeggen dat onze transporteurs jouw goederen tot aan de stoeprand afleveren, op de begane grond zonder treden. Ze brengen jouw goederen dus niet tot aan de voordeur of in een gebouw. Je dient ervoor zorgen dat jouw afleveradres bereikbaar is met een vrachtwagen (7,5 t tot 12 t).

Uitzonderingen voor grotere bestellingen: In dit geval moet het afleveradres bereikbaar zijn voor een vrachtwagen met een lengte van meer dan 18 meter en moeten er losmiddelen zoals vorkheftrucks/laders/loshellingen beschikbaar zijn. Als je geen loshulpmiddelen hebt, laat het ons dan direct weten.

Ontvangst door eindklanten en transportschades

Leveren we rechtstreeks op de plaats van installatie of bij de particuliere klant? De goederen dienen direct bij aflevering door experts te worden gecontroleerd. Ontbreekt er iets? Is er schade? 

Onderzoek eerst de verpakking en maak foto's van de verpakking als je deuken of iets dergelijks ontdekt. Neem ook foto's tijdens het lossen. Als een doos beschadigd is, open dan de beschermfolie/verpakking in het bijzijn van de chauffeur. Controleer de goederen vervolgens zorgvuldig. Als je schade aan een product ontdekt, noteer de schade dan met datum en tijdstip op de vrachtbrief (niet de afleverbon) en de scanner van de transporteur. Laat de chauffeur deze schade op de afleverbon bevestigen met zijn handtekening. Het is het beste om een kopie of een foto van het ontvangstbewijs te maken. Zonder een bewijs van de transporteur kan je geen klacht indienen over de goederen.

We hebben al gevallen meegemaakt waarbij we niet konden achterhalen of een schade na de verzending is ontstaan. Door de vrachtbrief te ondertekenen zonder melding van schade, bevestig je dat de goederen zonder schade zijn ontvangen. Noteer ook het kenteken van de vrachtwagen. Je kan ook weigeren de goederen in ontvangst te nemen. Als je schade hebt ontdekt, neem dan direct contact op via info@remove-this.memodo.nl

Als je de goederen niet zelf kan controleren, dien je jouw klanten te adviseren om de levering te controleren. Als jouw klant de goederen in ontvangst neemt zonder deze te controleren, is het niet mogelijk om een klacht in te dienen. Dit geldt ook voor ontvangst door kennissen of buren.

Indien een deskundige kwaliteitscontrole op de montageplaats niet mogelijk is, raden we je aan de goederen naar jouw magazijn te laten sturen en ze daar te controleren.

Even geduld. De meldingen komen naar je toe.
Meldingen
    Oeps! Er ging iets fout met het laden van de meldingen