Gratis verzending vanaf 4.000€
Meer dan 5000 tevreden installateurs
Expertise zonne-energie en webinars
Hotline +49 89 9041015-00

Belangrijke informatie over verzending: Dit moet u absoluut weten over onze levering via een transporteur

 

Levertijd van het transport 

Zodra wij uw goederen overdragen aan onze transportpartner informeren wij u per e-mail en geven we het betreffende transport- en eventueel het trackingnummer aan u door. Normaliter duurt het 3 tot 4 werkdagen vanaf de overdracht van de goederen aan de transporteur tot de aflevering bij u of uw klant. 

Grotere bestellingen (bijv. meer dan 120 modules, 60 rails voor onderconstructies of 2,5 ton) worden afgeleverd in een voor u geregelde vrachtwagen. In dit geval bespreken we belangrijke afleveringsgegevens voor de verzending persoonlijk met u. 

 

Zijn uw goederen niet op tijd aangekomen? 

Het spijt ons indien uw leveringsdatum niet is nagekomen door de expediteur en de tijdtolerantie van 45 minuten bij een vaste afleverdatum werd overschreden. Dat vinden wij ook zeer vervelend. Om ons in staat te stellen u direct te helpen, verzoeken wij u om de vertraging onmiddellijk te melden aan onze logistieke afdeling logistiek@memodo.nl met uw transactienummer en uw klantnummer of via 088 - 008 72 00. Ook wanneer u door de expediteur over een vertraging wordt geïnformeerd hebben we informatie van u nodig. Vaak informeert de expediteur ons niet. 

Documenteer dan bij de aflevering de datum en tijdstip op de vrachtbrief en via de scanner van de expediteur. De chauffeur dient de vertraging te bevestigen met zijn naam in blokletters en zijn handtekening. 

We doen er altijd alles aan om uw levering op tijd bij u of uw klant af te leveren. Indien het duidelijk is dat uw aflevering vertraagd is, bevelen wij u aan om uw monteurs direct voor andere zaken in te plannen. 

Indien uw levering niet op de bepaalde dag aankomt en daardoor u uw monteurs niet aan het werk kunt zetten, informeer ons dan onmiddellijk. We hebben deze informatie van u uiterlijk 3 dagen na de levering nodig voor een schadeclaim tegen de expediteur: 

  • Naam/Namen van de monteurs 
  • Functie
  • Aard van het dienstverband of contractuele relatie met u
  • Aankomst en vertrek
  • Uurloon (bruto)
  • Geplande werkzaamheden
  • Ontstane wachttijd

Let op: We controleren de ingediende documenten en eventuele claims tegen de expediteur en ondersteunen bij de afwikkeling. De aansprakelijkheid van de expediteur voor een schadevergoeding bij vertraging is beperkt tot 3 keer het bedrag van de transportkosten. De door u betaalde toeslag voor de aflevertermijn betalen wij uiteraard ook terug nadat u het bewijs heeft geleverd. Memodo kan geen garantie op een tijdige levering geven, omdat wij daar na de goederenoverdracht aan de transporteur geen invloed op hebben. 

Uitzondering: Wij zijn niet aansprakelijk bij overmacht, zoals natuurrampen en onafwendbare gebeurtenissen (bijv. verkeersongevallen). De expediteur heeft bij leveringstijden op 10:00 en 12:00 uur een tijdtolerantie van maximaal 45 minuten. 

 

Uw afleverdatum 

Bij de aflevering moet er beslist een persoon aanwezig zijn en controleren of de goederen zonder schade zijn aangekomen. Gaan de goederen naar particulieren? Dan moeten onze expediteurs de afleverdatum telefonisch afstemmen. Anders gaat het bij onze leveringen op afspraak, waarbij de aflevering op de eerstvolgende werkdag of een vaste leverdatum wordt gegarandeerd. Hier dient een persoon vanaf 08:00 uur tot de aflevering ter plaatse zijn en de goederen persoonlijk in ontvangst nemen. De chauffeur meldt zich niet telefonisch aan. Indien de chauffeur niemand aantreft, neemt hij de goederen weer mee terug en levert hij ze een tweede keer onder berekening van kosten af. Dat gebeurt op zijn vroegst op de volgend dag. 

 

Levering aan de stoeprand 

De expediteur levert altijd „franco stoeprand” af, d.w.z. dat onze expediteurs uw goederen tot aan de stoeprand afleveren, op grondniveau zonder trede. Ze brengen uw goederen dus niet tot aan uw huisdeur of in een gebouw. U dient ervoor te zorgen dat uw afleveradres bereikbaar is met een vrachtwagen (7,5 t tot 12 t). 

Uitzonderingen bij grotere bestellingen: Hier moet het afleveradres begaanbaar zijn voor een vrachtwagen van meer dan 18 m lengte en moeten er losmiddelen zoals vorkheftruck/lader/loshelling beschikbaar zijn. Indien u geen losmiddelen heeft, dient u ons dat direct door te geven. 

 

Ontvangst door eindklanten en transportschades

Leveren we direct op de montageplaats of bij de particuliere klant af? De goederen dienen direct bij aflevering door deskundigen worden gecontroleerd. Ontbreekt er iets? Is er schade?  

Onderzoek eerst de verpakking en maak foto's van de verpakking indien u deuken of iets dergelijks ontdekt. Neem ook foto's bij het lossen. Bij schade aan dozen opent u de beschermingsfolie/emballage in aanwezigheid van de chauffeur. Controleer de goederen vervolgens nauwkeurig. Indien u schade aan een product ontdekt, meldt u de schade met datum en tijdstip op de vrachtbrief (niet de afleverbon) en de scanner van de expediteur. Laat de chauffeur deze schade op de vrachtbrief bevestigen met zijn handtekening. Het is het beste om een kopie of een foto van de nota te maken. Zonder een bewijs van de expediteur kunt u niet over de goederen klagen.  

We hebben het al meegemaakt dat we niet konden nagaan of een schade na de verzending is ontstaan. Met een handtekening op de vrachtbrief zonder melding van schade bevestigt u de schadevrije ontvangst. Noteer s.v.p. ook het kenteken van de vrachtwagen. Als alternatief kunt u de ontvangst ook weigeren. Indien u een schade heeft ontdekt, meldt u dit rechtstreeks bij onze serviceafdeling via service@memodo.nl

Indien u de goederen niet zelf kunt bekijken dient u uw klanten erop te wijzen om de aflevering te controleren. Indien uw klant de goederen in ontvangst neemt zonder ze te controleren is het niet mogelijk om een klacht in te dienen. Dat geldt ook voor de ontvangst door bekenden of buren. 

Indien een deskundige kwaliteitscontrole op de montageplaats niet mogelijk is bevelen wij u aan om de goederen naar uw magazijn te laten sturen en ze daar te checken. 

 

Recent bekeken