Veelgestelde vragen
Bestelling & betaling
- Vooruitbetaling
- Factuur (kredietlimiet met betalingstermijn)
Alle prijzen in de webshop zijn al afgeprijsd. Ze zijn van toepassing als je op rekening bestelt en binnen 10 dagen betaalt.
Als je bestelling gewijzigd moet worden, neem dan zo snel mogelijk contact op met het Memodo team via info@ of memodo.nl088-7867243. Als je wilt annuleren, worden er annuleringskosten in rekening gebracht.
Nee, we hebben geen minimumbestelwaarde.
Je ontvangt de factuur per e-mail als PDF en e-factuur zodra de goederen ons magazijn verlaten. Je kan de facturen ook later bekijken; je vindt al je facturen in je klantenaccount onder “Bestellingen”.
Neem voor een kredietlimiet contact op met het Memodo team via info@ of memodo.nl088-7867243. Wij controleren je aanvraag en nemen contact met je op.
Verzending & levering
We bieden deze verzendopties voor leveringen naar Nederland (geen leveringen op zaterdagen, zon- en feestdagen):
- Standaardlevering (3-5 werkdagen)
- Leverdatum op maat (gewenste verzenddatum)
In sommige gevallen kunnen wij een bestelling naar het buitenland verzenden (binnen de EU). Neem voor meer informatie contact op met het Memodo team via info@ of memodo.nl088-7867243.
Bij de check-out (kassa) kan je het afleveradres voor de betreffende bestelling wijzigen.
Ja, je kan het afleveradres op een later tijdstip wijzigen. Neem contact met het Memodo team op via e-mail info@memodo.nl of bel 088-7867243. We zullen dan controleren of we de levering nog steeds kunnen doorsturen naar een ander afleveradres.
Je ontvangt van ons een e-mail met de afleverbon en een link om je bestelling te volgen zodra deze ons magazijn verlaat. Het kan 24 uur duren voordat de informatie zichtbaar is.
De transportkosten worden gebaseerd op de waarde van de bestelling. De transportkosten voor de leveringen zijn als volgt:
- Bestelwaarde € 0 - € 500 = transportkosten € 30
- Bestelwaarde € 500 - € 3.000 = transportkosten €60
- Bestellingen boven de € 3.000 = transportkosten gratis
Zelf ophalen is alleen mogelijk in uitzonderlijke gevallen en in overleg met het Memodo team. Neem hiervoor contact op via info@ of memodo.nl088-7867243.
Op verzoek kunnen wij een bestelling in meerdere leveringen uitvoeren. Neem dan contact op met het Memodo team via info@ of memodo.nl088-7867243 of vul ons Memodo Service & Support online formulier in. Maar let op: er komen dan extra verzendkosten bij.
- Meld de vertraging a.u.b. direct aan onze logistieke afdeling via info@ met jouw transactienummer en jouw klantnummer of bel memodo.nl088-7867243. Ook wanneer je door de transporteur over een vertraging wordt geïnformeerd, hebben we informatie van je nodig. De vervoerders informeren ons vaak niet.
- Noteer bij aflevering de datum en tijd op de vrachtbrief en de scanner van de vervoerder. Laat de vertraging bevestigen met de naam van de chauffeur in blokletters en de handtekening van de chauffeur.
De goederen dienen direct bij levering te worden gecontroleerd. Als je de goederen niet zelf kan controleren, dien je jouw klanten te adviseren om de levering te controleren. Als jouw klant de goederen in ontvangst neemt zonder deze te controleren, is het niet mogelijk om een klacht in te dienen. Dit geldt ook voor ontvangst door kennissen of buren.
Indien een deskundige kwaliteitscontrole op de montageplaats niet mogelijk is, raden we je aan de goederen naar jouw magazijn te laten sturen en ze daar te controleren.Zo controleer je de goederen professioneel:
- Controleer of er iets ontbreekt.
- Controleer de verpakking op beschadigingen.
- Maak foto's van de verpakking als je deuken of iets dergelijks ontdekt.
- Maak ook foto's tijdens het uitladen.
- Als de verpakking beschadigd is, open dan de beschermfolie/karton in het bijzijn van de chauffeur.
- Controleer de goederen op schade:
- Als je schade aan de goederen herkent, noteer de schade dan met datum en tijd op de vrachtbrief (niet de aflever bon) en op de scanner van de vervoerder.
- Laat deze schade bevestigen op de vrachtbrief met de handtekening van de chauffeur.
- Maak een kopie of een foto van de notitie.
Zonder ontvangstbewijs van de vervoerder kan je geen klacht indienen over de goederen.
Meld dit dan met het transactienummer en klantnummer aan ons Memodo Service & Support Team via het online contactformulier.
Producten & technische vragen
Onze hulpmiddelen, zoals productcatalogi, vergelijkingen en introductielijsten, helpen je om het juiste product voor jouw project te kiezen. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met ons Memodo team via info@ of memodo.nl088-7867243.
De juiste batterijopslag hangt af van verschillende factoren, zoals het elektriciteitsverbruik en de output van het PV-systeem. Onze onafhankelijkheidscalculator kan je enige oriëntatie geven. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met ons Memodo team via info@ of memodo.nl088-7867243.
Ja, Memodo biedt technische ondersteuning voor en na je aankoop. Stuur ons je verzoek via het online formulier en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Of mail naar info@ of bel naar memodo.nl088-7867243.
Retourneren & Garantie / Service & Support
- De retourzending moet binnen 7 dagen na ontvangst van de goederen aan ons gemeld worden.
- Voor het opnieuw in voorraad nemen, brengen we 10% van de waarde van de goederen in rekening, met een bedrag van minimaal €100. Deze vergoeding dekt de reeds gemaakte kosten.
- Vereisten voor de retourzending: De goederen moeten ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking zitten. We hebben foto's nodig om de staat te documenteren en een ondertekende bevestiging van jou voordat de retournering plaatsvindt.
- Retourzending: Zodra je retourzending is goedgekeurd, organiseren we een pick-up. Je bent verantwoordelijk voor de gemaakte transportkosten.
- Uitzonderingen op retourzendingen: project- en promotionele goederen, B-goederen en producten waarvoor een activeringscode al is gebruikt of geopend, kunnen niet worden geretourneerd.
- Inspectie van de retourzending: Na ontvangst in ons magazijn worden de goederen gecontroleerd. Als het resultaat positief is, geven we je een creditnota voor de waarde van de goederen met aftrek van de transport- en retourkosten.
- Wettelijke rechten: Jouw wettelijke rechten op annulering of claims onder de garantie blijven onaangetast.
Je kan de producten binnen 7 kalenderdagen na ontvangst aanmelden voor retourzending - mits aan bepaalde voorwaarden is voldaan.
- Maak foto's van de beschadigde producten en de verpakking (doos, pallet, etc.)
- Noteer de schade met datum en tijd op de vrachtbrief (niet de afleverbon) en de scanner van de vervoerder. Laat de chauffeur de schade bevestigen op de afleverbon met zijn handtekening. Maak ook een foto van het kenteken van de vrachtwagen of schrijf het op. Weiger acceptatie bij ernstige schade.
- Meld de schade aan het Memodo Service & Support Team via ons online formulier of mail naar info@ of bel naar 088-7867243. memodo.nl
- We nemen dan contact met je op om een snelle en eenvoudige oplossing te vinden.
In geval van een defect product, neem contact op met het Memodo Team via ons online formulier, mail naar info@ of bel naar memodo.nl088-7867243.
Afhankelijk van de fabrikant en het product kunnen aanvullende garantievoorwaarden van toepassing zijn. Gedetailleerde informatie hierover vind je in de desbetreffende productdocumentatie. Informatie en/of ondersteuning voor garantiegevallen is op verzoek ook verkrijgbaar bij het Memodo team via info@ of memodo.nl088-7867243.
Meld de vertraging onmiddellijk aan ons onder vermelding van je transactienummer en klantnummer. Gebruik hiervoor het Memodo Service & Support online formulier. Zelfs als je van de vervoerder hoort dat er een vertraging is, hebben we informatie van jou nodig. Vaak informeren de vervoerders ons niet.
Dit moet je doen:
- Documenteer de datum en het tijdstip van levering op de vrachtbrief en via de scanner van de vervoerder. De chauffeur moet de vertraging ook bevestigen met zijn/haar naam in blokletters en een handtekening.
- Als het duidelijk is dat je levering vertraging oploopt, probeer dan meteen je monteurs in te plannen voor andere werkzaamheden.
- Als de levering niet op de aangegeven dag aankomt en je daardoor je monteurs niet van werk kan voorzien, informeer ons dan uiterlijk 3 dagen na levering. Wij hebben deze informatie van je nodig:
- Naam/namen van de monteurs
- Functieomschrijving
- Soort dienstverband of contractuele relatie met jou
- Aankomst- en vertrektijd
- Uurloon (bruto)
- Geplande werkzaamheden
- Wachttijd
Memodo kan geen garantie op een stipte levering geven omdat wij daar na de goederenoverdracht aan de transporteur geen invloed op hebben. De aansprakelijkheid van de transporteur voor een schadevergoeding in geval van vertraging is beperkt tot 3 keer het bedrag van de transportkosten. Uiteraard vergoeden wij jou de betaalde transportkosten nadat je het bewijs hebt geleverd. Uitzonderingen: wij zijn niet aansprakelijk in geval van overmacht, zoals natuurrampen en onvermijdelijke gebeurtenissen (bijvoorbeeld verkeersongevallen).
We streven ernaar om binnen 2-3 werkdagen te reageren. Als je na 3 werkdagen geen antwoord hebt ontvangen, neem dan opnieuw contact met ons op.
Meld onjuiste of onvolledige leveringen direct via het onlineformulier van Memodo Service & Support, onder vermelding van het transactienummer en details over de fout.
De garantievoorwaarden verschillen per fabrikant en product. Neem in eerste instantie contact op met de fabrikant. Voor meer informatie of ondersteuning bij garantiegevallen kan je rechtstreeks contact opnemen met de fabrikant of op verzoek met ons Memodo Service & Support team.
We streven ernaar om binnen 2-3 werkdagen te reageren. Als je na 3 werkdagen geen antwoord hebt ontvangen, neem dan opnieuw contact met ons op.
Klantenaccount & online shop
Ja, je hebt een klantenaccount nodig om te bestellen in de Memodo webshop.
Klik op “Wachtwoord vergeten” en controleer je e-mailadres. Daar vind je een e-mail met een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Geen e-mail ontvangen? Controleer dan je spam mailbox. Als je ook daar geen e-mail van ons kan vinden, neem dan contact op met het Memodo team via info@ of memodo.nl088-7867243.
Om je bij Memodo te registreren, heb je je bedrijfsregistratie (of optioneel je uittreksel uit het handelsregister) en je btw-nummer nodig.
Ze geven de verzendtijd aan: groen = uit voorraad leverbaar, geel = leverbaar met levertijd, rood = op aanvraag.
Je kan het zoekveld midden boven in onze webshop gebruiken om te zoeken op trefwoorden of artikelnummers. Of neem contact op met het Memodo team via info@ of memodo.nl088-7867243.
Je kan ons bereiken per e-mail via info@ of bellen naar memodo.nl088-7867243.
Ja, we bieden trainingen aan. Op onze eventspagina kan je alle trainingen vinden.
Speciale vragen voor B2B-klanten
Ja, bij Memodo bieden we ook dropshipping en directe verzending aan.
Op dit moment is er nog geen partnerprogramma bij Memodo - we werken eraan.
Memodo is een groothandel in zonne-energieproducten. We bieden geen installatieservice.
Ja, je kan ons per e-mail bereiken via info@ of per telefoon op memodo.nl088-7867243.